درپایان دور ششم این مسابقات که چهارشنبه شب و از جدول گروه (آ ) استادان بزرگ وبین المللی شطرنج در مجتمع اکسین آمل برگزار شد، مصاف تماشایی 'پاول پونکراتف' استاد بزرگ روسیه با ' پرهام مقصودلو' استاد بزرگ ایران پس از 3 ساعت و30دقیقه با پیروزی یک برصفرمقصودلو از ایران خاتمه یافت تا رقابت 4 شطرنج باز در صدرجدول با 5 امتیاز فشرده تر شود.
در دیگر دیدارهای مهم چهارشنبه شب سیدمحمدامین طباطبایی استاد بین المللی ازتهران برابر محسن مصدق پور استاد بزرگ خراسان رضوی پیروز شد و یوری کوزوبوف از اوکراین برابر علیرضا فیروزجاء از مازندران گذشت و امیررضا پوررمضانعلی از گیلان در دیدار برابر آرین غلامی از مازندران صاحب پیروزی شد.
در جدول رده بندی گروه (آ) سید محمد امین طباطبایی از تهران ، یوری کوزوبوف از اوکراین، محسن مقصودلو ازخراسان رضوی و پرهام مقصودلو از گلستان هرکدام با 5 امتیاز درصدرقرار دارند.
همچنین دور ششم این مسابقات در جدول گروه ( بی ) که آماتورها حضور دارند، علیرضا مقدم ازگیلان با کسب هفتمین پیروزی خود برابر محمدرضا خورشیدی از البرز با 7 امتیاز همچنان در صدر جدول رده بندی این گروه باقی ماند.
دراین گروه محمود اسکندری از البرز برابر مهیار درودیان از تهران با نتیجه یک برصفرتن به شکست داد و پویان دوستکام از تهران با همین نتیجه برابر سپهر گلشن نژاد از گیلان پیروز شد.
در جدول رده بندی گروه (بی ) این مسابقات، پس از مقدم7 امتیازی، 'محمود اسکندری' و ' پویان دوستکام' و' مسعود طالبی ' با 6 امتیاز در رده های بعدی جدول قرار دارند.
دور هفتم این مسابقات در جدول(آ ) که استادان بزرگ وبین المللی از ساعت 17 عصر پنجشنبه و نیز دور هشتم در جدول( بی ) که آماتورها حضور دارند، ازساعت9:30 دقیقه صبح برگزار می شود.
بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت 353 شطرنج باز داخلی و خارجی از 24 کشور دنیا شامگاه شنبه در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و تا روز شنبه 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
در این مسابقات 46 شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی به همراه شطرنج بازان ملی پوش و مدعی استانهای کشور حضور دارند.
این مسابقات در 2 جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتورها برگزار می شود که 82 شطرنج باز با رتبه استاد بزرگ و استاد بین المللی در جدول (آ A) در 9 دور و 271 نفر نیز در جدول گروه (بی B) در 11 دور به روش سوئیسی باهم رقابت می کنند.



آموزش نوین شطرنج